wix_logo_POD.png

Quiz: Πόσο καλός πελάτης είστε για ένα εστιατόριο;

Κάποια στιγμή στη ζωή μου σκέφτηκα, τι θα γινόταν αν υπήρχε μια εφαρμογή όπου τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία να μπορούσαν να αξιολογήσουν τους πελάτες τους, όπως ακριβώς κάνουν και εκείνοι;

Είναι αλήθεια πως η ιδέα μου αρχικά με ενθουσίασε, καθώς η κριτική στις ημέρες μας έχει αναδειχθεί από δημοκρατικό δικαίωμα σε στοιχείο έκφρασης προσωπικών διαταραχών, πίεσης έως και εκβιασμού προς τα καταστήματα εστίασης και παροχής τουριστικών υπηρεσιών. Έτσι, τα καταστήματα θα μπορούσαν να αποκτήσουν δύναμη από ένα βήμα έκφρασης και υπεράσπισης της κριτικής που δέχονται. Μέσα σε λίγα λεπτά όμως είχα ήδη ακυρώσει όλες τις σκέψεις μου καθώς η υλοποίηση μιας τέτοιας πλατφόρμας θα οδηγούσε μαθηματικά σε έναν κύκλο διαμάχης και εκδίκησης μεταξύ των μερών, συμβάλλοντας έτσι στην τοξικότητα των κοινωνικών μέσων της εποχής μας.

Θεώρησα πως είναι πιο σημαντική η κατανόηση του προβλήματος και η εκπαίδευση του κοινού παρά ο ανταγωνισμός απόψεων χωρίς περιορισμούς.

Ήδη από τα τέλη του προηγούμενου αιώνα [περίπου πριν από 22 χρόνια δηλαδή] και την ανάπτυξη του διαδικτύου, εκφράστηκε σχεδόν ως δόγμα το «Content is the king», θέτοντας το περιεχόμενο στην κορυφή των αξιών του διαδικτύου. Στο επιχειρηματικό μοντέλο του διαδικτύου όπου η παραγωγή περιεχομένου ήταν ακριβή, πολλοί στράφηκαν στην εύκολη λύση του «user generated content», δηλαδή του περιεχομένου που δημιουργείται από τους ίδιους τους χρήστες [UGC].

Δύο δεκαετίες μετά, με το διαδίκτυο να περνάει στη φάση της ενηλικίωσης και λίγο πριν την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης τα πράγματα είναι ξεκάθαρα για το UGC. Marketplaces όπου πωλητές και αγοραστές προχωρούν σε συναλλαγές [Airbnb, Uber, Skroutz, Best Price, Efood, Wolt, etc], Eshops για εταιρείες ή άτομα που πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, και, social media, η «Γη της επαγγελίας» για το UGC και τα κατώτατα ψυχολογικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης έκφρασης. Σεξ [OnlyFans], εύκολη πλακίτσα [TikTok], και κριτική άποψη [Facebook, Instagram, Tripadvisor, παντού].

Αυτή ακριβώς η αίσθηση της ελευθερίας για διατύπωση άποψης στα κοινωνικά δίκτυα δημιούργησε μια ολόκληρη αρμάδα επισκεπτών με διαφορετικές ιδιότητες και προθέσεις που «επιτέθηκε» ποικιλοτρόπως στα καταστήματα εστίασης και παροχής τουριστικών υπηρεσιών. Πρέπει να παραδεχτούμε πως άλλαξε τον τρόπο που καταναλώνουμε την διασκέδαση, καθώς το σοκ της διαχείρισης ταρακούνησε αρκετά τους ιδιοκτήτες και τους εργαζόμενους στον κλάδο. Κριτικές κενές, κριτικές κακόβουλες, κριτικές ακόμη και χωρίς επίσκεψη, κριτικές ανταγωνιστικές, κριτικές πονηρές, κριτικές αφελείς, κριτικές ανειδίκευτες ή και επιτηδευμένες, κριτικές πληρωμένες, κριτικές διαθέσιμες σε κάθε μέγεθος, χρώμα και σχέδιο για όλα τα γούστα.

Αντί λοιπόν για μια εφαρμογή όπου τα καταστήματα θα αξιολογούν τους πελάτες τους θεώρησα πιο σωστό να καταγράψω σε ένα χειροποίητο quiz, τον οδικό χάρτη της κριτικής αλλά και της συμπεριφοράς μας ως πελάτες καταστημάτων εστίασης ή τουριστικών χώρων.

Απαντήστε στις ερωτήσεις με Ναι ή Όχι και προσθέστε τους βαθμούς που αντιστοιχούν στις απαντήσεις σας για να μάθετε, στο τέλος του άρθρου, πόσο καλός πελάτης είστε σε ένα εστιατόριο.

propercustomer.jpg
Ερώτηση
Ναι
Όχι
1. Όταν επισκέπτομαι έναν χώρο, είναι το πρώτο ζητούμενο να περάσω καλά;
5
1
2. Επισκέπτομαι συχνά έναν χώρο για να περάσω καλά και να κάνω κριτική;
1
5
3. Επιλέγω πάντα κάποια πιάτα από τις προτάσεις του καταστήματος;
4
1
4. Ζητώ συχνά να προσαρμοστεί το πιάτο που επιλέγω στα δικά μου δεδομένα;
1
3
5. Δηλώνω κάτι από τα παρακάτω vegan/gluten free/allergic/keto/pescetarian/No alcohol
2
3
6. Έχω επισκεφθεί εστιατόριο με το δικό μου κρασί;
1
5
7. Έχω επισκεφθεί εστιατόριο με τα δικά μου ποτήρια;
0
5
8. Εάν έχω παιδιά [Εάν είχα], κάθονται μαζί μου καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης;
5
1
9. Εάν έχω παιδιά [Εάν είχα], μόλις τελειώσουν το φαγητό είναι ελεύθερα στον χώρο;
1
5
10. Η ειδικότητα μου είναι σχετική με την εστίαση ή τον τουρισμό;
3
1
11. Γνωρίζω τις μαγειρικές τεχνικές;
2
1
12. Κατανοώ πως τα καταστήματα εστίασης είναι επιχειρήσεις με σημαντικές οικονομικές υποχρεώσεις προς το κράτος και άλλους φορείς, ενώ υπόκεινται σε αυστηρούς υγειονομικούς περιορισμούς;
2
1
13. Κατανοώ πως τα καταστήματα εστίασης και τουρισμού απασχολούν προσωπικό που ζει από αυτή τη δουλειά;
3
1
14. Οι κριτικές μου είναι πάντα τεκμηριωμένες;
5
0
15. Κατανοώ πως εάν η κριτική μου δεν είναι τεκμηριωμένη θέτω σε κίνδυνο τους εργαζόμενους;
5
0
16. Θεωρώ πως πρέπει να έχω άποψη και να τη λέω δημόσια;
1
5
17. Κάνω την κριτική μου στον υπεύθυνο του καταστήματος;
5
1
18. Κάνω συχνά την κριτική μου στα social media;
1
3
19. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο;
1
5
20. Έχω απειλήσει έστω και μία φορά κατάστημα με αρνητική κριτική;
0
5
21. Θεωρώ πως κάθε χώρος θα πρέπει να προσφέρει απαραιτήτως κάτι δωρεάν στο μενού ή στις υπηρεσίες του;
0
5
22. Είμαι ευγενικός/ευγενική με το προσωπικό, αφήνω tips;
5
1
23. Όταν κάνω κράτηση είμαι συνεπής στην ώρα και στα άτομα που έχω συμφωνήσει;
5
1
24. Τρώω συχνά έξω;
2
0

Βαθμολογία 19-35

Μάλλον είστε ένας δύσκολος πελάτης στα εστιατόρια και στα ξενοδοχεία και δεν φαίνεται να απολαμβάνετε αρκετά τις εξόδους σας. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορείτε να βελτιώσετε αφού χαλαρώσετε λίγο. Η έξοδος σε ένα εστιατόριο είναι χαρά και δεν πρέπει να μεταφέρουμε τις συνήθειες του σπιτιού μας εκεί. Παλιότερα τρώγαμε χωρίς κινητά, χωρίς Instagram και χωρίς την ανάγκη να βάλουμε αστεράκια σε κάθε μέρος που πηγαίνουμε. Τώρα τι έγινε; Πιστεύετε πως υπάρχουν χιλιάδες κόσμου εκεί έξω που τους ενδιαφέρει η άποψή σας για την πεσκανδρίτσα του Λαζάρου; Χαλαρώστε λίγο, Αν δεν μπορείτε να το διαχειριστείτε πάρτε delivery, διαφορετικά στο τέλος θα τρώτε μόνο στα εστιατόρια φίλων σας.

 

Βαθμολογία 36-75

Σίγουρα υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να βελτιώσετε. Χρειάζεται να κάνετε ένα βήμα πίσω και να σκεφτείτε τον κόσμο που προσπαθεί να σας εξυπηρετήσει για να περάσετε όμορφα. Ο βασικός πρωταγωνιστής είστε εσείς. Δώστε ευγένεια και θα πάρετε ευγένεια. Μοιράστε χαμόγελο και θα λάβετε χαμόγελο. Ξοδέψτε λίγο από την υπομονή σας παραπάνω και θα ανταμειφθείτε με μια όμορφη έξοδο. Αν κάτι δεν σας αρέσει πείτε το. Εάν είναι σημαντικό συζητήστε το με τον υπεύθυνο. Δεν χρειάζεται πάντα να είμαστε οπλισμένοι. Η έξοδος είναι χαρά για εσάς και τους φίλους σας.

Βαθμολογία 76-100

Είστε ο ιδανικός πελάτης για κάθε χώρο εστίασης. Απαιτητικός αλλά με σεβασμό και κατανόηση. Είμαι σίγουρος πως όταν βγαίνετε περνάτε καλά. Έχετε κατανοήσει πως η εστίαση είναι ένας δύσκολος χώρος και επιλέγετε με σύνεση τους χώρους που σας σέβονται. Είναι σημαντικό να μπορούμε να απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή καθώς η γαστρονομία είναι πολιτισμός, κάτι που το αντιλαμβάνεστε πλήρως. Συγχαρητήρια! Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσουμε να πιούμε και μαζί ένα ποτήρι κρασί.